آسیب دیدگی ریه ها با اسپری های تمیز کننده

امتیاز دهید

نظافت منزل برای خونه و سرمایه گذاری کردن خوبه، اما ممکنه برای سلامتیتون خوب نباشه و موجب آسیب دیدگی ریه ها بشه. یک تحقیقات در اروپا نشون داده خانم هایی که کار نظافت منازل دیگران و یا خود را بیش از حد انجام می دهند نسبت به سایرین که کمتر نظافت می کنن، به دلیل […]

آسیب دیدگی ریه ها

نظافت منزل برای خونه و سرمایه گذاری کردن خوبه، اما ممکنه برای سلامتیتون خوب نباشه و موجب آسیب دیدگی ریه ها بشه. یک تحقیقات در اروپا نشون داده خانم هایی که کار نظافت منازل دیگران و یا خود را بیش از حد انجام می دهند نسبت به سایرین که کمتر نظافت می کنن، به دلیل کار زیاد با انواع پاک کننده ها و اسپری ها دچار مشکلات ریوی خواهند شد. با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

محققین در دانشگاه برگن نروژ این زنان را با افراد سیگاری که در طی روز 20 سیگار کشیده و به مدت 20 سال هم سیگاری بودند، مقایسه کرده و به این نتیجه رسیدن که آسیب ریوی این خانوم ها از افراد سیگاری بسیار بیشتره!

این دانشگاه در حدود 6235 شرکت کننده داشت که به تجزیه و تحلیل بهداشت تنفسی آنها پرداختند که بیش از 53 درصد شرکت کنندگان از زنان بودند و نتایج این تحقیقات نشون داد:

میزان هوایی که یه زن مجبوره در یک ثانیه بیرون بده (در بازدم) در زنان نظافت چی و یا زنانی که در منزل زیاد کار می کنن بسیار سریعتر هست زیرا این افراد مجبورن تعداد تنفس های بیشتری داشته باشن در نتیجه میزان هوای کمتری می تونن در ریه های خود نگه دارن.

بیماری آسم در خانم های خانه دار و یا نظافت چی در مقایسه با افرادی که کمتر کار منزل می کنن بسیار کمتره به نحوی که در زنان خانه دار 12.3 درصد و در زنان شاغل 7.13 درصد می باشد.

علت آسیب پذیری ریه چی می تونه باشه؟

ریه به علت تحریک پذیری با مواد شیمیایی و شوینده دچار مشکل شده و غشاهای مخاطی که در مسیرهای هوایی وجود دارن دچار تغییرات شده ودر نهایت منجر به کاهش سلامت ریه ها می شوند.

توصیه مثبت سبز

این محققان بر این باورند اگر اجازه ندهید که منزلتون بییش از حد کثیف بشه شما نیازی به پاک کننده های شیمیایی و دستمال های میکروفایبر نخواهید داشت و تنها با آب می توانید به سادگی منزل را نظافت کنید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها