تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی

1.7/5 - (3 امتیاز)

تا بحال برا شما پیش آمده است که بعد از پرداخت هزینه گزاف برای خرید مکمل‌های بدنسازی فهمیده باشید که جنس تقلبی به شما فروخته شده است؟ در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی را بررسی خواهیم کرد. این روزها کمتر کسی را می‌بینیم که برای دست […]

تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی

تا بحال برا شما پیش آمده است که بعد از پرداخت هزینه گزاف برای خرید مکمل‌های بدنسازی فهمیده باشید که جنس تقلبی به شما فروخته شده است؟ در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی را بررسی خواهیم کرد.

این روزها کمتر کسی را می‌بینیم که برای دست یافتن به اندامی زیبا به باشگاه‌های بدنسازی و انواع کلاس‌های تناسب اندام روی نیاورده باشد. افراد از هر قشر و با هر میزان دانشی نیز به راحتی درباره مسائل تخصصی تربیت بدنی خود را صاحب نظر می‌دانند. اما مسئله‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود قابل اعتماد بودن فرضیه‌هایی است که در طول روز تعداد بی‌شماری از آنها را می‌شویم. دلیلی که اکثر ما را به این مراکز می‌کشاند بازگرداندن تناسب اندام مان است. اما موضوعی که بیشتر افراد آن را نادیده می‌گیرند تاثیری است که این فعالیت‌ها بر سلامتی هر یک از ما خواهد گذاشت.

همانقدر که درست انجام دادن این فعالیت‌ها، می‌تواند افزایش سلامتی و ورزیدگی بدن را برای ما به ارمغان بیاورد، انتخاب‌های نادرست مانند مربیانی غیر حرفه‌ای نه تنها شما را به هدف از پیش تعیین شده‌تان نخواهد رساند بلکه می‌تواند عواقب زیان بار جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی چگونه است؟

یکی از عواملی که این روزها غالب ورزشکاران در کنار انجام فعالیت‌های ورزشی از آن کمک می‌گیرند، استفاده از مکمل‌های بدنسازی مانند مکمل‌های پروتئینی و گینرها است. همین طرفداران روزافزون این نوع مکمل‌ها است که سودجویان را برای تولید نمونه‌های تقلبی و ورود به این بازار پر سود تشویق کرده است. مکمل‌های پروتئینی نیز مانند تمامی کالاهای پر فروش و محبوب، در بازار مکاره متقلبان از حاشیه سود بالایی برخوردار هستند. به ویژه در کشورهای در حال توسعه که بیشتر این محصولات از طریق صادرات از آمریکا و کانادا تامین می‌شوند، خرید مکمل اصل به اندازه انتخاب و انجام صحیح حرکات ورزشی دشوار شده است. مصرف مکمل‌های تقلبی در طولانی مدت می‌تواند اثرات مخربی بر بدن شما بگذارند.

تشخیص مکمل‌ها و گینرهای تقلبی وقتی پیچیده می‌شود که بدانید بسیاری از افراد برای مدتی طولانی بدون آنکه بدانند از مکمل‌های تقلبی استفاده می‌کنند. بنابراین اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به تازگی مصرف مکمل‌های پروتئینی را آغاز کرده‌اید یا به خوردن گینرها روی آورده‌اید، با دانستن راه‌های تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی قدم مثبتی برداشته‌اید. همچنین برای کسانی که مدت زیادی است در کنار انجام حرکات ورزشی، مکمل‌های پروتئینی و گینرها را مصرف می‌کنند این مقاله مثبت سبز می‌تواند در تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی بسیار راهگشا باشد. تا بتوانند از همین لحظه ضرر رساندن به بدنشان را متوقف کنند. در این مقاله تمرکز اصلی بر نحوه تشخیص گینر اصل از تقلبی خواهد بود.

تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی

تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی

گاهی تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی تنها با مصرف آنها و نگرفتن اثرات مطلوب امکان پذیر است. اصل مهمی که باید آن را به خاطر داشته باشید اجتناب از خریدن مکمل‌های پروتئینی و گینرها با قیمت‌های بسیار پایین است. باید بدانید که ارزانی بیش از حد یک محصول غیر عادی بوده و احتمال تقلبی بودن آن را افزایش می‌دهد. این محصولات معمولا مواد ظاهرا مشابهی هستند که توسط افراد سودجو تنها بسته بندی شده و روانه بازار می‌شوند.

بسته بندی مکمل‌های تقلبی

مهمترین آیتمی که در هر مکمل پروتئینی یا گینر برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن به کمک شما می‌آید، کیفیت بسته بندی آن است. برای ساخت استاندارد مکمل‌های پروتئینی و گینرها قواعد زیادی وجود دارد. به ویژه در مورد بسته‌بندی قوانین سختگیرانه‌ای موجود هستند که سلامت بهداشتی محصولات را تضمین کنند. بسیاری از تولید کنندگان محصولات غیر اصل، برای بسته بندی از پلاستیک بی کیفیت استفاده می‌کنند. بنابراین دفعه بعدی که قصد خرید مکمل‌های پروتئینی و گینرها را داشتید، وسواس خود را روی تشخیص کیفیت بسته‌ بندی آنها افزایش دهید:

خطاهای املایی

برای مثال یکی از راه‌های شناخته شده تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی، اطمینان حاصل کردن از نداشتن خطاهای املایی در نوشته‌های موجود روی بسته بندی‌ها است.

هولوگرام

تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی گاهی با استفاده از مقایسه و بررسی دقیق هلوگرام و لوگوی محصول امکان پذیر خواهد بود. برندهای معتبر و شناخته شده معمولا برای جلوگیری از سوء استفاده، از استیکرهای MRP استفاده می‌کنند. در حالی که نمونه‌های تقلبی در غالب موارد به چاپ لوگوهای غیر منطبق و قیمت محصول بسنده می‌کنند.

تفاوت با محتوای وب سایت محصول

هر گونه تفاوت میان موارد توضیح داده شده روی بسته بندی با نوشته‌های درج شده در وب سایت معتبر محصول می‌تواند نشانه کاملا واضحی از تقلبی بودن محصول باشد.

کیفیت چاپ

در موارد بسیاری دیده شده است که محصولات قلابی، با دقت در کیفیت چاپ حروف روی بسته بندی تشخیص داده شده‌اند. این نوع محصولات در اکثر موارد روی بسته بندی خود دارای حروف غیر شفاف هستند. تولید کنندگان سودجوی محصولات تقلبی معمولا در کارگاه‌های غیر استاندارد، حروف روی بسته بندی ها را به چاپ می‌رسانند. همچین باید به کیفیت تولید برچسب الصاق شده دقت کنید. برچسب های محصولات غیر اصل معمولا خوب چسبانده نشده‌اند و یا به راحتی جدا می‌شوند.

تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی

کیفیت پلمپ و درپوش

بلافاصله پس از باز کردن محصول باید از کیفیت پلمپ اطمینان حاصل کنید. در بعضی از موارد حتی قطعه پلمپ وجود ندارد. همچنین برای تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی باید از شل نبودن درپوش و قطعه پلمپ اطمینان حاصل کنید.

در زیر می‌توانید نمونه یک بسته بندی با کیفیت را با تقلبی مقایسه کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید واژه “Purest” به معنای خالص‌ترین، در محصول غیر اصل به اشتباه “Puest” نوشته شده است. همچنین برچسب محصول تقلبی به راحتی از آن جدا شده است.

تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی با استفاده از طعم

این روش به ویژه برای افرادی که برای اولین بار در حال استفاده از مکمل‌های بدنسازی هستند، ممکن است دشوار به نظر برسد. مسئله اصلی مقدار قند موجود در این مکمل‌ها است. پروتئین‌ها و گینرهای تقلبی از مکمل‌های اصل شیرین‌تر هستند. یک مکمل تقلبی ممکن است حاوی بیکینگ پودر یا وانیل باشد که تولید کنندگان برای فریب خریداران به آن تنها مقداری شکر اضافه کرده باشند.

پیشنهاد مثبت سبز این است که پیش از استفاده از یک مکمل برای نخستین بار، طعم مورد انتظار آن را از هم باشگاهی‌های خود جویا شوید یا درباره آن در انجمن‌های گفت وگوی بدنسازی سئوال بپرسید. در بسیاری از موارد طعم مکمل روی محصول درج شده است. همچنین اگر طعم مکملی که قبلا از آن استفاده می‌کرده‌اید، تغییر کرده است، می‌توانید به اصالت آن شک کنید. البته در بعضی از موارد تولید کنندگان، محصولات قبلی خود را با طعم‌های جدید روانه بازار می‌کنند. در این صورت، این تغییر در رویه ساخت، معمولا توسط وب سایت رسمی آن محثول اطلاع رسانی خواهد شد.

تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی

ناخالصی در مکمل ها

شاید در وهله اول، بسیار احمقانه به نظر برسد. اما واقعیت این است که بسیاری از مکمل‌های پروتئینی و گینرهای تقلبی و غیر اصل، دارای ناخلاصی‌های غیر متداول هستند. قطعه‌های چوب یا پلاستیک از موارد ناخلاصی گزارش شده در این گونه محصولات هستند. حتی دانه‌های شن و ماسه نیز در مکمل‌های غیر اصل به وفور دیده شده‌اند. بنابراین برای تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی یک دست بودن نبودن آنها باید برای شما به منزله یک نشانه واضح باشد.

تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی با استفاده از سری ساخت محصول

در بسیاری از مکمل‌ها سری تولید روی محصول درج شده است که شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت رسمی آن، از اصل بودنش اطمینان حاصل کنید.

انحلال دشوار

مکمل‌های پروتئینی و گینرهای اصل به آرامی اما ساده در آب حل می‌شوند. اما نمونه‌های تقلبی آن، به سختی در آب حل می‌شوند. برای حل کردن این محصولات در آب، حتی پس از تکان دادن نیز با مشکل مواجه خواهید شد.

مثبت سبز امیدوار است توانسته باشد نکات کافی را برای تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی توضیح داده باشد. کلام آخر آنکه، استفاده از مکمل‌های غیر اصل نه تنها شما را به اندام ایده‌آلتان نمی‌رساند بلکه می‌تواند عوارض خطرناکی در پی داشته باشد. بنابراین دفعه بعد که برای خرید آنها به مراکز فروش مراجعه می‌کنید وسواس بیشتری بکار ببرید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: گینر
بحث و تبادل نظر
guest

121 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
روح الله
روح الله

سلام گینر ۳ کیلویی evLخوبه و معتبر برای بدن سازی یا خیر ?

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  روح الله

سلام دوست عزیز
با کارشناس مکمل مجموعه در تماس باشید تا به صورت کامل راهنمایی شوید
ممنون از همراهی شما

بهزاد
بهزاد

سلام وقت بخیر. من 3 باره که دارم گینر مونستر مس 7 کیلویی (اسکال لبز) میخرم که از چند جا پرسیدم میگن این برند تقلبی نداره، ولی چیزی که خودم فهمیدم طعم گینر دوی وسومی با اولی فرق میکنه و کلا دیرتر هم حل میشن. اولی طعم خوشایندتری داشتسریعتر هم حل میشد. ولی به لحاظ بسته بندی ورنگ خود پودر هر سه شبیه هم بودن. امکان داره تقلبی بوده باشه؟

کارشناس ارشد تغذیه
کارشناس ارشد تغذیه
پاسخ به  بهزاد

با سلام کاربر گرامی،
امکان تقلبی بودن هست. لطفا از مراکز معتبر تهیه کنید‌

محمد
محمد

سلام
من یه گینر سه کیلویی دوبیس از داروخانه سرمه دان تهیه کردم بعد یک ماه الان بازش کردم یه سری تکه های ریز سفید داخل پودر هست و بافت زیاد یکدست و منسجمی نداره پلمپ ظرف هم مشکلی نداشت طعم نامطلوبی نداره و انحلال پذیری هم خوبه بنظرم یکم زیادی شیرینه امکان داره تقلبی باشه بافت گینر و تکه های سفید داخلش نگرانم کرده

مریی بدنسازی
مریی بدنسازی
پاسخ به  محمد

سلام دوست عزیز
لطفا با بخش پشتیبانی مثبت سبز تماس بگیرید
از محصولتان عکس بگیرید و توضیحات کافی را ارائه دهید
کارشناسان ما به مشکل شما رسیدگی خواهند کرد
ممنون از همراهی شما

سینا
سینا

سلام فقط بخیر. گینر پرو کمپلکس دوبیس خوبه ؟

کارشناس ارشد تغذیه
کارشناس ارشد تغذیه
پاسخ به  سینا

با سلام کاربر گرامی،
بله جزو بهترین گینرهاست

احمدرضا
احمدرضا

سلام یه سوال داشتم پروگینر50. 50 پگاه چطورع
نظری دارید راهنماییم کنید

مریی بدنسازی
مریی بدنسازی
پاسخ به  احمدرضا

سلام دوست عزیز
نسبت به قیمت از کیفیت خوبی برخوردار میباشد
و مرتفع کننده نیازهای یک بدنساز خواهد بود
ممنون از همراهی شما