در مورد موارد مصرف قرص مولتی دیلی ایرانی چه می دانید؟

4/5 - (1 امتیاز)

در دنیای پر مشغله و پر از استرس این روزها که وعده های غذایی یا به فراموشی سپرده شده و یا به بدترین حالت ممکن موادغذایی ناسالم در وعده‌های جایگزین مواد اصلی می‌شوند، بهره بردن از یک مولتی ویتامین آن هم به صورت روزانه یک تدبیر برای سالم‌تر ماندن است. در این مقاله از مجله […]

در مورد موارد مصرف قرص مولتی دیلی ایرانی چه می دانید؟

در دنیای پر مشغله و پر از استرس این روزها که وعده های غذایی یا به فراموشی سپرده شده و یا به بدترین حالت ممکن موادغذایی ناسالم در وعده‌های جایگزین مواد اصلی می‌شوند، بهره بردن از یک مولتی ویتامین آن هم به صورت روزانه یک تدبیر برای سالم‌تر ماندن است. در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم عوارض و موارد مصرف قرص مولتی دیلی ایرانی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

ضرورت وجود ویتامین ها در بدن

تمامی کارکردهای صحیح اندام ها و ارگان های بدن یک فرد به وجود ویتامین ها و مواد معدنی به نسبت صحیح بستگی دارد. این نسبت صحیح باعث می شود که شما در روز هیچ احساس منفی ای نداشته باشید. این احساسات شامل خستگی، سردرد، کمبود میل جنسی، احساس ضعف، دوبینی، مریض شدن‌های پی در پی، عصبانیت و… است.

هر ویتامین و ماده معدنی در بدن نقش منحصر به فرد خود را داشته و یا در کنار دیگر مواد نقش تکمیلی دارد.

در مورد موارد مصرف قرص مولتی دیلی ایرانی چه می دانید؟

همان طور که احتمالا می‌دانید نقش اصلی ویتامین A تامین سلامت بینایی است، اما این تنها وظیفه این ویتامین نبوده و در هزاران فرآیند عصبی و ارگانی دیگر در بدن نقش دارد.

ویتامین A

این ویتامین مؤثر در رشد و نمو است و نقش اساسی و مهم در حفظ بافت‌های مخاطی بدن مانند لایه‌های مخاطی اندام‌های گوارشی دارد. این ویتامین همچنین نقش مؤثری در دستگاه ایمنی بدن و تولید مثل دارد.

ویتامین A، همچنین از طریق مواد پروتئینی منتقل شده و به نقاط مورد نیاز ارسال می‌شود. به همین دلیل زمانی که کمبود شدید پروتئین در فردی وجود داشته باشد، عوارض کمبود ویتامین A نیز کاملا آشکار می‌شود. ویتامین A نقش بسیار مهمی در فعالیت سالم قلب و عروق بدن داشته و باعث تنظیم فشار خون می‌شود. همچنین برای فعالیت مویرگ‌ها و حفظ آن‌ها لازم و مؤثر است.

خواص ویتامین ای موجود در قرص مولتی دیلی ایرانی

ویتامین E مانند ویتامین A از دسته ویتامین‌های محلول در چربی است این ویتامین همانند ویتامین C دارای خاصیت ضد اکسیدانی بوده و اثرات شیمیایی مخرب بر بافت‌های بدن را از بین می‌برد. ویتامین E در دیواره سلول و لایه چربی آن قرار گرفته و مانع از تخریب دیواره سلولی می‌شود. ویتامین E مهم‌ترین و مؤثر ترین عامل در حفظ سیستم ایمنی و پوست و چشم‌های قوی و سالم است.

به دلیل خاصیت ضد اکسیدانی این ویتامین، باعث جلوگیری از آسیب به رگ‌ها و پیشگیری از سکته قلبی می‌شود. همچنین دارای خاصیت ضد انعقادی بوده و باعث افزایش سطح ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها و پیشگیری در مقابل بیماری آلزایمر و آب مروارید می‌شود.  مصرف ویتامین ای در دوران بارداری باعث کاهش خطر ابتلای نوزاد به بیماری آسم می‌شود.

کمبود ویتامین E سبب افزایش خطر و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و اختلالات در تولید مثل می‌شود. کمبود شدید این ویتامین سبب اختلال در بینایی، عدم پاسخگویی به محرک‌های محیطی، ضعف عضلات و بروز زخم‌های پوستی می‌شود.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B که عضو اصلی قرص مولتی دیلی ایرانی هستند، اهمیت بالایی در حفظ انرژی بدن دارند اما این ویتامین در بدن ذخیره نمی‌شود و تأمین آن از طریق موادغذایی ضروری است. البته ویتامین B12 تنها ویتامین گروه B محسوب می‌شود که دارای ذخایر کبدی برای تأمین نیازهای بدن به مدت ۵ تا ۷ سال بوده و تنها در گیاهخواران مطلق، کمبود آن به چشم می‌خورد.

در مورد موارد مصرف قرص مولتی دیلی ایرانی چه می دانید؟

قرص مولتی دیلی ایرانی چیست؟

قرص مولتی دیلی ایرانی از مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین های A، C،D ، آهن و روی و همچنین سایر ویتامین‌های مورد نیاز بدن بوده که به منظور تامین ویتامین و انرژی مورد نیاز بدن در بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمبود هر کدام از ویتامین‌ها موجب اختلال در عملکرد کلی بدن شده و ممکن است فرد را ضعیف کند. از فوایدی که مصرف قرص مولتی دیلی ایرانی به دنبال دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حاوی ۱۴ ویتامین و ماده معدنی ضروری جهت حفظ سلامتی بزرگسالان
  • حاوی کلسیم ضروری جهت حفظ سلامتی استخوان‌ها و دندان‌ها
  • تأمین کننده ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز روزانه بدن
  • فاقد رنگ، طعم‌دهنده مصنوعی و مواد نگهدارنده
  • حفظ سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن
  • کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها
  • سلامت سیستم قلب و عروق
  • سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود سلامت کلی بدن
  • جلوگیری از کم خونی
  • فاقد گلوتن و مخمر

قرص مولتی دیلی ایرانی حاوی ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C، آهن، زینک و… است. اگرچه مصرف این مولتی ویتامین می‌تواند برای سلامت کلی بدن مفید باشد اما این تنها در صورتی است که بدن شما با کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی روبرو باشد. در غیر این صورت نباید خودسرانه از چنین مکمل‌های غذایی استفاده کرد. مولتی دیلی در بسته‌های 30 عددی در داروخانه‌ آنلاین مثبت سبز به فروش می‌رسد.

در مورد موارد مصرف قرص مولتی دیلی ایرانی چه می دانید؟

در مورد مقدار و نحوه مصرف چه می دانید؟

  • مصرف در بزرگسالان و کودکان بیش از 12 سال
  • روزانه 1 الی 2 کپسول همراه غذا و یا طبق دستور پزشک مصرف شود.

راهنمایی ‍‌های عمومی جهت مصرف صحیح فرآورده

  • قرص مولتی دیلی ایرانی مکمل رژیمی غذایی بوده و جهت تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها نیست.
  • کپسول‌ها را همراه با یک لیوان پر آب ببلعید و از جویدن آن خودداری نمایید.
  • قبل از مصرف این فرآورده در موارد زیر با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

در دوران بارداری و شیردهی

در صورت وجود سابقه حساسیت به این فراورده یا سایر مواد نظیر ژلاتین، مواد محافظ و رنگ‌ها در دوران بارداری مصرف نشود. همچنین لازم است در دوران بارداری و شیردهی پیرامون مواد مصرفی کاملا با پزشک خود هماهنگ باشید.

عوارض جانبی

مقادیر بالای مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی به مدت طولانی بیش از مقدار و دوره تجویز شده ممکن است عوارضی از قبیل سردرد، به جا گذاشتن اثرات سمی در کبد، ضعف و بی ‌خوابی، اختلالات گوارشی و واکنش‌های آلرژیک ایجاد ‌نماید.

تداخلات دارویی

از مصرف همزمان این فرآورده با سایر مکمل‌های ویتامین‌دار خودداری شود.

شرایط نگهداری این قرص چگونه است؟

  • فرآورده را در دمای کمتر از 25 درجه سانتی‌گراد، دور از نور و رطوبت نگهداری نمایید.
  • کپسول‌ها را تا زمان مصرف در داخل بسته‌بندی اصلی خود نگهداری نمایید.
  • از نگهداری و مصرف مکمل‌های تاریخ گذشته خودداری نمایید.
  • فرآورده را دور از دسترس اطفال قرار دهید.
مطالب مرتبط
دسته بندی: مکمل غذایی
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها