برای رهایی از جوش های قرمز بعد از اپیلاسیون چه کنیم ؟

1/5 - (1 امتیاز)

اپیلاسیون راهکاری کاربردی و بسیار چاره‌ساز برای رهایی از شر موهای زاید بدن است. اما اندکی پس از انجام اپیلاسیون گاهی سر و کله جوش‌های ریز و قرمز رنگ پیدا می‌شود و آرامش شما را بر هم می‌زند. در اینجا راهکارهایی ساده برای پیشگیری از بروز جوش های قرمز بعد از اپیلاسیون به شما ارائه […]

برای رهایی از جوش های قرمز بعد از اپیلاسیون چه کنیم ؟

اپیلاسیون راهکاری کاربردی و بسیار چاره‌ساز برای رهایی از شر موهای زاید بدن است. اما اندکی پس از انجام اپیلاسیون گاهی سر و کله جوش‌های ریز و قرمز رنگ پیدا می‌شود و آرامش شما را بر هم می‌زند. در اینجا راهکارهایی ساده برای پیشگیری از بروز جوش های قرمز بعد از اپیلاسیون به شما ارائه می‌دهیم که امیدواریم این بار با استفاده از آنها بتوانید از آسیب به پوست خود جلوگیری کنید.

چرا جوش های قرمز بعد از اپیلاسیون به وجود می آیند ؟

مجراهایی به نام فولیکول درون پوست وجود دارد که تارهای مو و همچنین ترشحات چربی از آن خارج می‌شوند. بر اثر اپیلاسیون این مجراها دچار التهاب شده و ترشحات چربی دیگر از آن بیرون نمی‌آیند و به همین دلیل در یک نقطه تجمع پیدا کرده و سبب بروز جوش می‌شوند. گاهی نیز پس از اپیلاسیون باکتری‌ها وارد فولیکول خالی مو شده و ایجاد عفونت می‌کنند.

وقتی شما مدتی موهای زاید خود را کوتاه نکرده‌اید به هنگام اپیلاسیون به پوست شوک وارد شده و مو با شتاب و شدت زیاد بیرون کشیده می‌شود. این مسئله نیز عاملی برای بروز ورم و التهاب بوده و ایجاد جوش می‌کند. اما خوشبختانه اقداماتی را می‌توان به منظور پیشگیری انجام داد.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان
پیشنهاد می‌شود این مقاله را نیز مطالعه فرمایید: راهکارهای رفع حساسیت های پوستی پس از اپیلاسیون

پیشگیری از بروز جوش های قرمز بعد از اپیلاسیون

برای اینکه این بار نیز پس از اپیلاسیون دچار جوش نشوید، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اگر دفعه قبل با انجام اپیلاسیون دچار جوش شده بودید، دقت کنید که پوست شما کاملا ترمیم شده باشد و بعد دوباره برای اپیلاسیون اقدام کنید.
  • قبل از انجام اپیلاسیون از پوست خود لایه برداری کنید تا از بروز موهای زیرپوستی جلوگیری شود. بهتر است این کار را یک روز قبل از اقدام به اپیلاسیون انجام دهید.
  • پیش از اپیلاسیون دوش بگیرید و ناحیه مورد نظر را با یک شوینده ضد جوش کاملا پاکیزه کنید.
  • سپس به ناحیه مورد نظر روغن درخت چای یا روغن فندق بمالید.
  • برای اپیلاسیون نزد فردی بروید که در این زمینه تبحر کافی داشته باشد و از وسایل تمیز و ضد عفونی شده استفاده نماید.
  • قبل از اپیلاسیون مقداری پودر بچه به پوست خود بمالید.
  • پس از اپیلاسیون نیز دوباره از روغن درخت چای به منظور پیشگیری از ورود باکتری‌ها به داخل فولیکول‌های باز استفاده کنید.

جوش های قرمز پس از اپیلاسیون

اقدامات لازم پس از اپیلاسیون

مراقبت‌های لازم پس از اپیلاسیون نیز بسیار مهم است. پس از انجام اپیلاسیون فولیکول ‌های مو تا حدود 24 الی 48 ساعت باز و در معرض عفونت هستند. برای مراقبت از ناحیه مورد نظر، نکات زیر را مد نظر بگیرید:

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان
  • روی قسمتی از پوست که در آن اپیلاسیون انجام شده است، دست خود را نمالید زیرا این کار باعث می‌شود تا خودتان به راحتی باکتری‌ها را روی پوست خود جابجا نموده و احتمال عفونت را افزایش دهید.
  • تا حد ممکن ناحیه مورد نظر را خشک نگه داشته و از فعالیتی که موجب عرق کردن می‌شود، اجتناب کنید. از پودر بچه نیز به منظور خشک نگه داشتن پوست می‌توانید استفاده کنید.
  • روز بعد از اپیلاسیون می‌توانید با آب گرم، دوش بگیرید اما از آبی که خیلی داغ است استفاده نکنید.
  • پس از اپیلاسیون از سونا، حمام خیلی داغ، لباس تنگ، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی، تمرینات ورزشی و دست زدن به ناحیه مورد نظر بپرهیزید.

به جز جوش‌ های قرمز بعد از اپیلاسیون مشکلات دیگری نظیر خارش پوستی نیز ممکن است در ناحیه مورد نظر پیش بیاید. این مشکل معمولا فقط در دفعات اولی که اپیلاسیون می‌کنید، به وجود می‌آید و سپس به مرور زمان پوست شما عادت کرده و این عارضه برطرف می‌شود. همچنین جوش‌های قرمز نیز در هر بار اپیلاسیون کمتر خواهند شد.

لیزر

اگر با وجود رعایت تمام موارد فوق باز هم دچار جوش های قرمز بعد از اپیلاسیون شدید، بهتر است برای موهای زاید خود فکری دیگر کرده و مثلا از لیزر استفاده کنید. بهترین روش رفع موهای زاید دقیقا به نوع پوست، سن و جنسیت شما بستگی دارد.

خرید محصولات از بین برنده موهای زاید

چند نکته مهم

به جز مواردی که در قسمت بالا ذکر شد، رعایت نکات زیر نیز سبب می‌شود تا اپیلاسیون بهتری داشته باشید:

  • برای اپیلاسیون از مومی استفاده کنید که کیفیت خوبی داشته باشد تا به نتیجه مطلوب خود برسید.
  • اگر از راکوتان برای درمان جوش‌های خود استفاده می‌کنید، برای رفع موهای زاید از روش‌هایی مثل بند انداختن، اپیلاسیون، استفاده از وکس و دستگاه‌های اپیلاتور استفاده نکنید زیرا این روش‌ها در پوست ایجاد التهاب کرده و همزمان با مصرف راکوتان مناسب نیستند.
  • به منظور انجام اپیلاسیون اندازه موها حداقل باید 1 سانتی متر باشد؛ در غیر این صورت و اگر موها خیلی کوتاه باشد، به نتیجه مورد نظر خود دست نخواهید یافت و همه موها کنده نخواهند شد.
  • در دوران قاعدگی به دلیل تغییر در هورمون‌ها پوست حساس‌تر از قبل خواهد شد بنابراین وقتی در دوران پریود به سر می‌برید و یا نزدیک به آن هستید از اپیلاسیون بپرهیزید.
  • اگر خودتان قصد دارید از موم استفاده کرده و اپیلاسیون انجام دهید، دقت داشته باشید که موم را در جهت رویش موها روی پوست قرار دهید اما به هنگام کشیدن پد، آن را در خلاف جهت رویش موها بکشید.
  • به هنگام اپیلاسیون موم را بیش از 2 بار روی یک ناحیه قرار ندهید زیرا در این صورت احتمال آسیب پوستی بیشتر خواهد شد.
  • پس از اپیلاسیون بیکینی که معمولا دردناک‌تر از قسمت‌های دیگر است، حتما از روغن بچه یا لوسیون‌های نرم کننده استفاده نمایید.
  • پس از اپیلاسیون حداقل تا چند روز از لایه برداری پوست خودداری کنید تا احتمال بروز آسیب را به پوست خود افزایش ندهید.

اپیلاسیون

مطلب پایانی

برای انجام اپیلاسیون روش‌های مختلفی وجود دارد که در نهایت هدف همه آنها از بین بردن موهای زاید است. پس از اپیلاسیون پوستی نرم، لطیف و بدون مو خواهید داشت اما متاسفانه در برخی موارد با مشکلاتی از قبیل جوش های قرمز بعد از اپیلاسیون مواجه خواهید شد. خبر خوش این است که با رعایت چند نکته ساده می‌توانید از بروز این نوع جوش‌ها نیز جلوگیری کرده و اپیلاسیون دلچسب‌تری داشته باشید. با مطالعه این مقاله و به کارگیری نکات نهفته در آن، قطعا این بار اپیلاسیون بهتری را تجربه خواهید کرد. منتظر نظرات مفید شما در این زمینه هستیم.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارشناس علمی و بهداشتی
کارشناس علمی و بهداشتی

همراه عزیز مثبت سبز
بهتر است برای درمان جوش های بعد از اصلاح از کرم ها و لوسیون های ضد التهاب بعد از اصلاح و یا از ژل های آلوئه ورا و یا از ماسک های خانگی خنک استفاده کرده.

کارشناس علمی و بهداشتی
کارشناس علمی و بهداشتی

با سلام
بعد از استفاده از موبر باید از کرمهای ترمیم کننده استفاده کنید

کارشناس علمی و بهداشتی
کارشناس علمی و بهداشتی

همراه عزیز
برای جلوگیری از جوش های بعد از اصلاح بهتر است از کرم های بعد از اصلاح و یا ژل های آلوئه ورا جهت خنک سازی پوست استفاده کنید.

کارشناس علمی و بهداشتی
کارشناس علمی و بهداشتی

همراه عزیز مجله مثبت سبز
برای حفظ نگهداری پوست خود بعد از اپیلاسیون و جلوگیری از جوش های التهاب دار بهتر است بعد از اپیلاسیون از زل های آلوئه ورا و یا کرم های بعد از اپیلاسیون (سی گل ) و یا از پودر های بچه استفاده کنید چنانچه پوست شما جوش زده شده با ادامه روتین پوست خود میتوانید جوش ها را درمان کنید.

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده

سلام کاربر گرامی
می توانید از ژل بعد از موزدایی سینره استفاده نمایید این ژل، ضمن رفع التهاب و حساسیت بعد از موزدایی سبب کاهش رشد مجدد موها و مانع رشد باکتری ها و جلوگیری از ایجاد جوش و عفونت بعد از موزدایی می گردد.
در صورت حساسیت به موبر برند استفاده شده را تغییر دهید.
سپاس از همراهی شما

روشنک
روشنک

درسته که اصلاح با تیغ موها رو زیاد می کنه؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  روشنک

اینکه تیغ زدن باعث ضخامت یا افزایش حجم موها می شود در هیچ منیع علمی و معتبری تایید نشده است. این یک باور غلط است و تنها اصلاح با تیغ فرآیند رشد مجدد مو را تسریع می کند.

آزیتا ندایی
آزیتا ندایی

سلام. میشه یک کرم موبر خوب که کیفیت بالا داشته باشه و بوی بدی هم نده معرفی کنید.

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  آزیتا ندایی