مولتی ویتامین ول من چیست و چه فوایدی دارد؟

امتیاز دهید

اکثر مردان مقدار توصیه‌شده روزانه انواع ویتامین‌ها یا همان DRI را از طریق غذا دریافت می‌کنند و نیازی به مصرف انواع مکمل‌های غذایی ندارند، اما برخی افراد به‌ دلیل سوخت‌وساز بدن، بیماری یا دلایل دیگر، به ویتامین‌های خاصی نیاز دارند. در این راستا در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز توضیح خواهیم داد […]

مولتی ویتامین ول من چیست و چ

اکثر مردان مقدار توصیه‌شده روزانه انواع ویتامین‌ها یا همان DRI را از طریق غذا دریافت می‌کنند و نیازی به مصرف انواع مکمل‌های غذایی ندارند، اما برخی افراد به‌ دلیل سوخت‌وساز بدن، بیماری یا دلایل دیگر، به ویتامین‌های خاصی نیاز دارند. در این راستا در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز توضیح خواهیم داد که مولتی ویتامین ول من چیست و چه فوایدی دارد؟ با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

اهمیت ویتامین ها

برخی از گروه‌های مردان باید رژیم‌هایشان را با ویتامین‌های اضافی کامل کنند، اما به‌ندرت چنین افرادی دیده می‌شوند.

بر اساس تحقیقات انجمن قلب آمریکا، بهترین راه دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن، از طریق غذاست.

مردان مسن‌تر، به‌ویژه افرادی که ۵۰ سالگی را رد کرده‌اند، به ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به مردان جوان نیاز دارند.

اگر شما هم بالای ۵۰ سال دارید، توجه ویژه‌ای باید به این ویتامین‌ها داشته باشید:

  • ویتامین B12 که سیستم عصبی و گلبول‌های قرمزتان را سالم نگه می‌دارد.
  • ویتامین  B6که به تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند.
  • کلسیم و ویتامین D که هردوشان استخوان‌هایتان را محکم می‌کنند.

ویتامین‌های گروه B به گوارش هم کمک می‌کنند و برای مردان مسن‌تر هم بسیار مهم هستند، چون با بالا رفتن سن، سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می‌کند. شما می‌توانید ویتامین D را از نور خورشید یا مکمل‌ها دریافت کنید. اما دراز کشیدن زیر نور خورشید بدون ضد آفتاب هم توصیه نمی‌شود، چون خطر ابتلا به سرطان را بالا می‌برد. شاید برخی پزشکان مصرف مکمل‌های ویتامین D را توصیه کنند.

ویتامین D ویتامینی است که در هرکجا می‌توانید آن را پیدا کنید. این ویتامین در نور خورشید وجود دارد و برای کسب آن تنها کافی است مقداری زیر نور خورشید قدم بزنید. در مردان این ویتامین می‌تواند از میزان مرگ و میز بر اثر سرطان پروستات بکاهد و همچنین میزان تستسترون خون را نیز کنترل می‌کند. به غیر از خورشید می‌توانید این ویتامین را در تخم مرغ نیز پیدا کنید.

مولتی ویتامین ول من چیست و چه

دلیل مصرف مکمل مولتی ویتامین ول من چیست ؟

در میان ویتامین‌های مختلفی که از راه تغذیه وارد بدن می‌شوند محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای مردان بهتر هستند و هر مردی باید از این ویتامین‌ها همیشه در بدن خود به میزان لازم داشته باشد.

امگا3

به طور کلی اسید چرب امگا 3 برای بدن بسیار لازم است؛ جلوگیری از افزایش میزان کلسترول و نابود کردن عوامل ایجاد سکته‌های قلبی و مغزی تنها بخشی از خواص امگا-3 در مردان است. همان‌طور که می دانید ماهی و میگو بهترین منبع برای کسب این اسید چرب است.

سلنیوم

این ماده آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی است که در مردان از ریزش مو جلوگیری می‌کند و همچنین محققان در مطالعات خود به این نتیجه رسیده‌اند که سلنیوم می‌تواند میزان کلسترول بد خون را هم کاهش دهد. برای دست یافتن میزان زیادی سلنیوم می‌توانید سراغ غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو بروید.

ویتامین B

به طور کلی این ویتامین برای سلامت و قوای بدن ضروری است، همیشه باید در بدن به میزان لازم وجود داشته باشد. همچنین محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ویتامین ب در آقایان می‌تواند از بیماری‌های مو و پوست جلوگیری کند. بهترین منبع برای کسب این ویتامین غلات و سبزی‌های مختلف است.

منیزیم

این ماده معدنی و ویتامین مهم‌ترین عنصری است که موجب می‌شود تا استخوان‌ها محکم  باشند. این ماده معدنی در مردان می‌تواند از سرطان‌های گوناگون پیشگیری به عمل آورد و همچنین سلامت کلی بدن را هم افزایش می‌دهد. بهترین منبع برای دریافت منیزیم آجیل‌ها و تخم کتان است.

دلیل اهمیت ویتامین ای درون مولتی ویتامین ول من چیست ؟

ویتامین E می‌تواند از اکسید شدن جلوگیری کند. LDL اکسید شده برای سلامت قلب ضرر بیشتری دارد، بنابراین پیشگیری از اکسید شدن LDL می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد، همچنین ویتامین E می‌تواند از تجمع پلاکت‌ها جلوگیری کند که می‌تواند خطر لخته شدن خون را کاهش دهد.

برخی مطالعات جمعیتی به خوبی رابطه بین مصرف بالای ویتامین ای و کاهش بیماری‌های قلبی عروقی را نشان می‌دهند.

به خاطر این ارتباط مثبتی که تحقیقات نشان می‌دهند، بسیاری از متخصصان سلامت برای پیشگیری و کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی توصیه می‌کنند از مکمل‌های ویتامین ای استفاده کنید.

با این حال تحقیقات اخیر نشان می‌دهند دریافت دوز بالای ویتامین E نمی‌تواند روی سلامت قلب تأثیر داشته باشد.

در واقع یک مطالعه مشخص کرده است دریافت دوز بسیار زیاد ویتامین E در بعضی افراد می‌تواند خطر بروز سکته مغزی را نیز افزایش دهد.

بنابراین دریافت دوز بالای ویتامین ای برای افراد بالغی که سالم هستند دیگر توصیه نمی‌شود. بهترین کار این است که غذاهای حاوی ویتامین E دریافت کنیم و اگر دچار کمبود هستیم می‌توانیم مکمل‌های این ویتامین را به کار ببریم.

دوز بالای ویتامین ای در برخی افراد که در خطر بیماری‌های قلبی قرار دارند ممکن است همچنان مفید باشد بنابراین اگر در مورد ویتامین E و سلامتتان سؤال دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مولتی ویتامین ول من چیست و چه

راه حل بهبود شرایط پوست و مو و مولتی ویتامین ول من چیست ؟

ویتامین ای و سی، سلنیوم و… موجود در این محصول در حفاظت از سلول های پوست و مو در برابر آسیب های محیطی خصوصا اشعه UV خورشید نقش دارد. از طرف دیگر حضور همزمان Vitamin C و Zinc در ول من سبب تسهیل ساخت کلاژن در پوست و مو گشته و به حفظ استحکام و جلوگیری از پیری زود هنگام پوست در آقایان کمک می کند. علاوه بر آن حضور Biotin به همراه ویتامین های گروه B علاوه بر موارد ذکر شده می تواند در جلوگیری از ریزش مو نیز نقش داشته باشد.

رابطه زندگی زناشویی و مولتی ویتامین ول من چیست ؟

مولتی ویتامین ول من از جهت داشتن ترکیباتی مانند Ginseng selenium, Co_Q10, Vitamin E, Zinc  و ال آرژنین به افزایش قدرت باروری و توانایی جنسی آقایان کمک می‌کند.

سلنیوم با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی سبب محافظت از اسپرم ها می‌شود و از طریق آنزیم GPX4 به Motolity و قدرت باروری کمک می‌کند و همچنین در جلوگیری از سرطان پروستات نقش مهمی دارد.

ال آرژنین به عنوان پیش ساز Nitric Oxide در بدن محسوب شده و سپس  Vasodil_atation و بهبود خون‌رسانی به بافت‌های تناسلی شده و در افزایش توانائی جنسی مؤثر است.

ویتامین‌های C و E با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی از نزول محافظت می‌کند. CO_Q10 می‌تواند با شرکت در ساختار زنجیره‌ انتقال الکترون به عنوان عاملی جهت تأمین انرژی مورد نیاز برای حرکت اسپرم مفید واقع شود.

رابطه سیستم ایمنی بدن و مولتی ویتامین ول من چیست ؟

تقویت سیستم ایمنی با تأمین نیازهای روزانه به مواد ضروری از جمله: سلنیوم، زینک, vitamin C و سایر آنتی‌اکسیدان ها می‌تواند در بهبود و افزایش قدرت عملکرد سیستم ایمنی مؤثر بوده و مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های فصلی و عفونی را افزایش دهند. سلنیوم در بهبود عملکرد سیتوکین ها و سلول‌های ایمنی T_Cells نقش دارد. روی (زینک) به همراه ویتامین سی با بهبود عملکرد لنفوسیت‌ها سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شوند.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مکمل آقایان
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها