راهکارهایی برای درمان یبوست در بارداری

امتیاز دهید

یبوست در بارداری یکی از عمده مشکلات این دوران به حساب میاد که راه حل های خانگی و گیاهی برای درمان اون مناسب تر هستن. می دونیم که برای یک فرد غیر باردار، عوامل متعددی مثل رژیم غذایی روزانه، عوارض جانبی داروها، مسمومیت با فلزات سنگین، کم‌کاری غده تیروئید و اختلالات هورمونی می تونه باعث […]

راهکارهایی برای درمان یبوست در بارداری

یبوست در بارداری یکی از عمده مشکلات این دوران به حساب میاد که راه حل های خانگی و گیاهی برای درمان اون مناسب تر هستن. می دونیم که برای یک فرد غیر باردار، عوامل متعددی مثل رژیم غذایی روزانه، عوارض جانبی داروها، مسمومیت با فلزات سنگین، کم‌کاری غده تیروئید و اختلالات هورمونی می تونه باعث مشکل یبوست شه؛ اما باید در مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز بگیم که تجربه کردن مشکل یبوست در بارداری توسط زنان حامله با بروز یبوست در بدن افراد معمولی کاملا متفاوته.

آنچه در این مقاله می خوانیم

دلیل یبوست در بارداری چیست؟

اکثر زنان در دوران بارداری خود از مشکل یبوست ناشی از بارداری رنج می برن و در واقع، ایجاد شدن تغییرات هورمونی در دوران بارداری خانم ها، دستگاه گوارش زنان باردار رو تنبل کرده و در نتیجه، باعث کم شدن دفعات اجابت مزاج  اونها می شه.

راهکارهایی برای درمان یبوست در بارداری

در ماه های بالاتر و با پیشرفت این روند، مشکل یبوست در بارداری در بدن این خانم ها بیشتر به وجود میاد. زمانی که جنین در داخل رحم مادر رشد می کنه، ممکنه فشار وارده به لگن مادر رو افزایش بده که این حالت هم به ‌نوبه خودش منجر به بروز مشکل یبوست برای مادر می شه!

راهکارهای برای درمان

  1. آرامش خودتون رو حفظ کنید، بر هم خوردن تعادل هورمون ها ممکنه که اعصاب شما رو بهم بریزه. سعی کنید خودتون رو کنترل کنید؛ یادتون باشه که عصبی شدن هم به سلول های خودتون و هم به جنین شما آسیب جدی می زنه؛ علاوه بر این هم باعث یبوست و هم باعث خوردن های عصبی و در نتیجه چاقی می شه.
  2. در طول روز زیاد آب بخورید، حتما 8 لیوان آب ولرم بنوشید.
  3. چند عدد آلوی بخارا رو خیس کرده و در یخچال قرار بدین، صبح ها قبل صبحانه میل کنید.
  4. انجیر خیس شده نوش جان کنید.
  5. اگه منعی برای شما توسط پزشکتون در نظر گرفته نشده، در روز حتما پیاده روی کرده و در صورت توان ورزش های دوران بارداری رو انجام بدین.
  6. میوه جاتی مثل گلابی، کیوی، طالبی، خیار و… مصرف کنید.
  7. سالاد کاهو با روغن زیتون رو جایگزین وعده شام کنید.
  8. حتما قبل از ساعت 9 صبح به مقدار لازم صبحانه بخورید.
  9. غذاتون رو به خوبی بجوید و با آرامش غذا بخورید.
  10. شب ها قبل از خواب شیر گرم میل کنید.
  11. تعداد وعده های غذایی تون رو بیشتر و حجم اونها رو کم کنید.
  12. مصرف بادام درختی رو فراموش نکنید، چرا که نه تنها سبب جلوگیری از یبوست می شه بلکه باعث رشد بهتر مغز جنین و نیز استحکام استخوان های جنین می شه!
مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها