تاثیر صابون روشن کننده گل سیتو بر پوست

2.3/5 - (3 امتیاز)

روشن کردن پوست صورت و از بین بردن لک‌های آن یکی از مهم‌ترین خواسته‌های هر فردی بخصوص خانم‌هاست. ما نیز در این راستا در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز تاثیر صابون روشن کننده گل سیتو بر پوست را بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید. صابون روشن کننده گل سیتو این صابون […]

تاثیر صابون روشن کننده گل سیتو بر پوست

روشن کردن پوست صورت و از بین بردن لک‌های آن یکی از مهم‌ترین خواسته‌های هر فردی بخصوص خانم‌هاست. ما نیز در این راستا در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز تاثیر صابون روشن کننده گل سیتو بر پوست را بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

صابون روشن کننده گل سیتو

این صابون برای پوست‌های تیره، دارای کک و مک و لکه است و به علت دارا بودن درصد قابل توجهی آربوتین طبیعی مانع از تولید ملانین پوست می‌شود و روشن و شفاف شدن پوست را به ارمغان می‌آورد و علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی، نرم کنندگی، ضد التهاب، آنتی باکتری قوی، ضدقارچ هم است.

صابون روشن کننده گل سیتو حاوی عصاره گیاهی به نام انگور خرس (Bearberry) است که این عصاره سرشار از آربوتین است که با مهار کردن آنزیم تیروزیناز 1و2، تولید ملانین و  رنگ دانه پوست را کاهش می‌دهد و باعث رفع لک و روشن شدن پوست می‌شود و فاقد اثرات جانبی هیدروکینون است، آربوتین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است لذا با جذب و خنثی سازی عملکرد رادیکال‌های آزاد مانع از بروز آثار مخرب آن ها بر روی پوست می‌شود.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

تاثیر صابون روشن کننده گل سیتو بر پوست

ترکیبات صابون روشن کننده گل سیتو چیست؟

روغن پالم، اسید چرب نارگیل، سیلیکات سدیم، عصاره طبیعی Bearberry گیاه Bearberry از خانواده Ericacae است. در شمال آسیا، شمال آمریکا و اروپا رشد می‌کند. بوته این گیاه ۱۰-۲۰ سانتی‌متر ارتفاع و دارای میوه قرمز و برگ‌های سبز است. از عصاره برگ‌های این گیاه، ماده‌ای به نام Arbutin طبیعی (حاوی ۱۰% تا ۲۰%) به دست می‌آید. این ماده بر سطح پوست اثر کرده، باعث تجزیه و مانع تشکیل ملانین پوست می‌شود. همان طور که می‌دانید ملانین باعث تبرگی پوست می‌شود، هیچگونه سمیت یا آلرژی و التهاب ایجاد نمی‌کند. آنتی‌باکتریال است و دارای بوی نامطبوع نیست.

خرید صابون روشن کننده گیاهی گل سیتو

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

بررسی دقیق تر عصاره بیربری

این ماده که از مهم‌ترین محتویات صابون روشن کننده گل سیتو است، به عنوان یک ماده مهربان با پوست، عصاره بیربری به انواع محصولات مراقبت از پوست افزوده می‌شود. این عصاره که فرموله شده از برگ گیاه بیربری است، در درمان پوست تغییر رنگ داده شده یا لک شده بسیار مفید است. گونه‌های مختلفی از گیاه بیربری وجود دارد، اما آن گونه‌ای که به خاطر مزایایش برای پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد را تحت عنوان Arctostaphylos uva-ursi می‌شناسند. عصاره این گیاه به دلیل اثر سفید کنندگی پوست شهرت دارد، به گونه‌ای که می‌تواند به خلاصی از هیپرپیگمانتاسیون یا تجمع یکنواخت رنگدانه در پوست hyperpigmentation، کمک نماید.

تاثیر صابون روشن کننده گل سیتو بر پوست

هیپرپیگمانتاسیون چیست؟

هایپرپیگمانتاسیون شرایطی است که باعث تیرگی پوست می‌شود که می‌تواند در تکه های کوچک رخ دهد، مناطق بزرگ را بپوشانید یا روی کل بدن تأثیر بگذارد.

اگرچه افزایش رنگدانه معمول مضر نیست ، اما می‌تواند نشانه بیماری پزشکی دیگری باشد. انواع مختلفی از هیپرپیگمانتاسیون وجود دارد که رایج ترین آنها ملاسما، لکه های آفتاب و هایپرپیگمانتاسیون بعد از التهاب است.

ملاسما

اعتقاد بر این است که ملاسما ناشی از تغییرات هورمونی است و ممکن است در دوران بارداری ایجاد شود. مناطقی از هیپرپیگمانتاسیون در هر ناحیه از بدن دیده می‌شود، اما بیشتر آنها بر روی شکم و صورت ظاهر می‌شوند.

لکه های آفتاب

لکه‌های کبدی یا لنزهای خورشیدی نیز نامیده می شوند، لکه‌های خورشیدی در فصول گرم بیشتر رایج هستند. آنها با زمان قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد مرتبط هستند. به طور کلی، آنها به عنوان لکه‌هایی در مناطقی که در معرض آفتاب هستند، مانند دست و صورت ظاهر می‌شوند. بهترین راه حل هم برای دوری از این نوع لک ها، استفاده مستمر از کرم ضد آفتاب مرغوب در تمام ساعات روز است.

هایپرپیگمنتیشن بعد از التهاب

این نتیجه آسیب یا التهاب پوست است. شایع ترین علت این نوع هم آکنه است.

علائم و عوامل خطر چیست؟

مناطق تاریک شده روی پوست علائم اصلی افزایش هیپرپیگمانتاسیون است. تکه ها می‌توانند در اندازه متفاوت باشند و در هر نقطه از بدن توسعه پیدا کنند.

بزرگترین عوامل خطر برای افزایش هیپرپیگمانتاسیون کلی قرار گرفتن در معرض آفتاب و التهاب است، زیرا هر دو وضعیت می‌توانند تولید ملانین را افزایش دهند. هرچه میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب بیشتر باشد، احتمال افزایش رنگدانه‌های پوستی هم بیشتر می‌شود.

بسته به نوع اختلال، سایر عوامل خطر برای تکه‌های هیپرپیگمانتاسیون شامل موارد زیر است:

  • استفاده از قرص ضدبارداری
  • نوع پوست تیره، که بیشتر مستعد تغییر رنگدانه است
  • داروهایی که حساسیت شما به نور خورشید را افزایش می‌دهند
  • آسیب به پوست مانند زخم یا آسیب سوختگی سطحی

موم زنبور عسل از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده

موم زنبور عسل که در صابون روشن کننده گیاهی گل سیتو به کار رفته است به طور گسترده در درمان بیماری‌های پوستی به عنوان نوعی ماده باکتری کش طبیعی و برای مداوای التهاب‌های پوستی، سوختگی‌ها، زخم‌ها و تحریک رشد بافت‌ها به کار می‌رود. موم زنبور عسل یک ماده رایج در محصولات مراقبت از پوست است که بخشی از آن به دلیل خواص مرطوب کنندگی آن است. موم زنبور عسل، از خشکی و ترک پوست جلوگیری کرده و پوست خشک و ترک برداشته را ترمیم می‌کند زیرا توانایی حفظ رطوبت را دارد.

تاثیر صابون روشن کننده گل سیتو بر پوست

موم زنبور عسل، ویتامین A نیز دارد و می‌تواند پوست را نرم و هیدراته کرده و به بازسازی سلولی نیز کمک کند. همچنین، چون منافذ را نمی‌بندد، اجازه گردش هوا در پوست را می‌دهد.

موم زنبور عسل نه تنها پوست را مرطوب می‌کند بلکه ماده خوبی برای تهیه بالم لب نیز به شمار می‌آید. بالم لب‌های تهیه شده از موم زنبور عسل، طعم خوبی داشته و در برابر بزاق دهان مقاوم‌اند، بنابراین به خوبی روی لب می‌ماند و نیازی نیست که دائما آن را تجدید کنید.

کاربرد صابون روشن کننده گل سیتو چیست؟

صابون روشن کننده گل سیتو جهت پوست‌های تیره، دارای کک و مک و لکه و بیماران مبتلا به ملاسما و هیپرپیگمانتاسیون است به علت دارا بودن درصد قابل توجهی آربوتین طبیعی و اسید کوژیک مانع از تولید ملانین پوست می‌شود و روشن و شفاف شدن پوست را به ارمغان می‌آورد.

صابون روشن کننده گل سیتو حاوی عصاره گیاهی به نام بیربری (توت خرس) است که این عصاره سرشار از آربوتین است که با مهار کردن آنزیم تیروزیناز 1و2، تولید ملانین و رنگ دانه پوست را کاهش می‌دهد و باعث رفع لک و روشن شدن پوست می‌شود و فاقد اثرات جانبی هیدروکینون است، آربوتین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است لذا با جذب و خنثی سازی عملکرد رادیکال‌های آزاد مانع از بروز آثار مخرب آنها بر روی پوست می‌شود.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها