معجزه شی باتر برای پوست

امتیاز دهید
در محصولات مراقبت از پوست ممکن است نام شی باتر را به عنوان یک ترکیب مفید و موثر بارها و بارها دیده باشید. شی باتر خاصیت رطوبت رسانی فوق العاده‌ای داد و بسیاری از مشکلات پوستی را به کمک آن می‌توان بهبود بخشید.
شی باتر برای پوست

کره شی باتر از میوه درخت شیا (روغن قلم) استخراج می‌شود. رنگ کره شی باتر مایل به سفید بوده و قوام کرمی دارد. شما می‌توانید شی باتر را به راحتی روی پوست خود پخش کنید و از شر خشکی پوست خود خلاص شوید. درخت شیا در غرب آفریقا می‌روید. غلظت بالای اسیدهای چرب و ویتامین‌ها در شی باتر آن را تبدیل به یک ترکیب آرایشی فعال در محصولات مراقبت از پوست می‌کند. شی باتر دارای خواص ضد التهابی بوده و به منظور بهبود مشکلات پوستی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

شی باتر چیست؟

کره شی باتر یک لیپید گیاهی است که از درخت شیا از آفریقا به دست آمده و سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب و ویتامین‌ها است. پنج اسید چرب ضروری، فیتواسترول‌ها، ویتامین‌های E و D، آلانتوئین و ویتامین آ ترکیبات موثر موجود در شی باتر را تشکیل می‌دهند. شی باتر فرمی شبیه به روغن جامد دارد.

  قیمت کرم مرطوب کننده

در بسیاری از کرم‌های مرطوب کننده از شی باتر استفاده می‌شود. برای خرید کرم مرطوب کننده در انواع مختلف کلیک کنید.

فواید شی باتر برای پوست صورت

کره شی باتر برای پوست صورت فواید زیر را دارد:

خواص ضد التهابی و التیام بخش

تحقیقات نشان می‌دهد که شی باتر دارای خاصیت ضد التهابی فوق العاده‌ای است. به هر دلیل اگر صورتتان دچار التهاب و قرمز شود، با استفاده از شی باتر می‌توانید آن را تسکین بخشید.

خاصیت نرم کنندگی

کره شی باتر به راحتی می‌تواند درون پوست نفوذ کرده و باعث نرمی و لطافت آن شود. همچنین می‌تواند رطوبت را مسدود کند و از این طریق از خشک شدن پوست و مشکلاتی که در پی آن ایجاد می‌شود، ممانعت به عمل آورد.

خواص ضد پیری شی باتر

نتیجه چندین تحقیق نشان داده است که شی باتر باعث جوان‌سازی پوست و مبارزه با علائم پیری می‌شود. مکانیسم اثر این ماده روی کمک به جوان‌سازی پوست ناشناخته است اما احتمال دارد که شی باتر بتواند تولید کلاژن را در پوست تحریک کند و از این طریق با چین و چروک به مقابله بپردازد.

  فواید شی باتر

آبرسانی به پوست

شی باتر برای آبرسانی به پوست عالی است و خشکی پوست را از بین می‌برد. این کره به راحتی می‌تواند داخل پوست نفوذ کرده و جذب شود.

از بین بردن اسکارهای ناشی از آکنه

یکی از خواص شی باتر برای پوست این است که اسکارهای ناشی از آکنه و دیگر عوامل را از بین می‌برد. برای التیام پوست آفتاب سوخته، ترک خورده یا لایه برداری شده می‌توانید از شی باتر بهره بگیرید. شی باتر همچنین می‌تواند درماتیت تماسی و پسوریازیس را تسکین دهد. در بعضی از گزارش‌ها افراد اطلاع داده‌اند که شی باتر برای کاهش علائم روماتیسم نیز می‌تواند مفید باشد.

نحوه استفاده از شی باتر برای پوست

بهترین روش برای استفاده از شی باتر برای پوست این است که کرمی بخرید که حاوی این ماده باشد. شی باتر را می‌توانید قبل از خواب مستقیم روی صورت خود بمالید و صبح فردا از روی صورت خود پاک کنید. اگر قصد آرایش کردن داشته باشید، استفاده از کره شی باتر در صبح به شما پیشنهاد نمی‌شود زیرا آرایش در حالی که شی باتر روی صورت است، شاید کمی سخت باشد.

تهیه ماسک صورت با شی باتر

این مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید:

  • 1 قاشق غذاخوری عسل خام
  • 3 تا 4 قطره روغن هسته انگور
  • 1 قاشق غذاخوری شی باتر خالص

سپس این ماسک را روی صورت خود پخش کنید. 10 تا 12 دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. اگر مستعد ابتلا به آکنه هستید از این ماسک با احتیاط استفاده نمایید.

عوارض شی باتر چیست؟

خواص شی باتر برای پوست را شرح دادیم. اما آیا عوارضی هم دارد؟ شی باتر یک ماده موضعی فوق‌العاده کم‌خطر است و احتمال ایجاد واکنش‌های آلرژیک نسبت به آن بسیار اندک تخمین زده شده است. محققان بر این باورند که مقدار کمی از پروتئین‌های آجیل درختی در شی باتر وجود دارد و به همین دلیل معمولا حساسیت یا واکنش آلرژیک دیده نمی‌شود. شی باتر آن هم در مقادیر زیاد ممکن است برای بعضی از افراد باعث ایجاد جوش و آکنه شود. بعضی از منابع شی باتر را غیر کومدون زا معرفی کرده‌اند اما حقیقت این است که تحقیقات در این زمینه کامل نیست. تا آنجا که می‌دانیم شی باتر ممکن است منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه شود. به ویژه اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید باید احتیاط کنید.

معرفی کرم‌های مرطوب کننده حاوی شی باتر

حالا دیگر با خواص شی باتر آشنا شدید. بهترین مرطوب کننده‌های حاوی شی باتر که در داروخانه‌ها می‌توانید بیابید شامل موارد زیر هستند:

کرم مرطوب کننده صورت و بدن شی باتر کریستال

به منظور رطوبت‌رسانی به پوست صورت و بدن خود می‌توانید از کرم مرطوب کننده صورت و بدن شی باتر کریستال بهره بگیرید. این کرم به تغذیه رسانی به پوست کمک کرده و نرمی و لطافت پوست را افزایش می‌دهد. با داشتن هر نوع پوست می‌توانید از این محصول استفاده نمایید. یکی از مهم‌ترین فواید این کرم، کمک به رفع چین و چروک است. اگر در پوست بدن یا صورت خود احساس خشکی دارید استفاده از این مرطوب کننده را حتما امتحان کنید. این کرم دارای اولئیک و گلیسیریل است.

  مرطوب کننده کریستال

خرید مرطوب کننده کریستال

کرم آبرسان و مرطوب کننده پمپی حاوی روغن شی باتر رینوزیت

کرم آبرسان و مرطوب کننده پمپی حاوی روغن شی باتر رینوزیت را برای صورت، دست و پوست بدن می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. این کرم بافتی سبک و بسیار ملایم داشته و سرشار از اسید اولئیک و گلیسیریل است. روی پوست تمیز این کرم را به دفعات می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. محتویات این کرم خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی داشته و پوست را نرم و لطیف می‌کند. شی باتر یکی از ترکیبات فعال در این کرم است که علاوه بر رطوبت‌رسانی برای مبارزه با چین و چروک هم کاربرد دارد.

  مرطوب کننده رینوزیت

خرید مرطوب کننده رینوزیت

کرم مرطوب کننده حاوی موم عسل و شی باتر کامان

با داشتن پوست خیلی خشک استفاده از کرم مرطوب کننده حاوی موم عسل و شی باتر کامان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. موم زنبور عسل و شی باتر ترکیبات موثر موجود در این کرم هستند. این محصول به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک کرده و رطوبت‌رسانی را هم افزایش می‌دهد. جهت رطوبت رسانی به پوست خیلی خشک صورت، دست و پا می‌توانید از این کرم استفاده نمایید. شی باتر موجود در این محصول در کمک به جوان‌سازی پوست نیز می‌تواند موثر باشد.

  مرطوب کننده کامان

خرید مرطوب کننده کامان

کرم مرطوب کننده پمپی اویل پلاس آمبرلا

افرادی که پوست خشک دارند جهت رطوبت رسانی به پوست خود می‌توانند از کرم مرطوب کننده پمپی اویل پلاس آمبرلا استفاده کنند. این کرم جذبی فوق‌العاده سریع داشته و ماندگاری مطلوبی روی پوست دارد. این مرطوب کننده با داشتن ترکیبات مفیدی مثل شی باتر و آلوئه ورا به جلوگیری از خشکی پوست کمک کرده و حتی ممکن است در بهبود  مشکلات پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس نیز مفید واقع شود. برای پوست دست، صورت و بدن خود می‌توانید از این کرم استفاده کنید. بازسازی و ترمیم پوست از مزایای این کرم است.

  مرطوب کننده آمبرلا

مرطوب کننده آمبرلا

کلام پایانی

شی باتر برای پوست خواص فراوانی دارد. به منظور رطوبت‌رسانی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک می‌توانید از شی باتر بهره بگیرید. ساده‌ترین راه برای استفاده از شی باتر آن است که از کرم‌هایی که حاوی آن هستند، استفاده کنید. نمونه‌هایی از این کرم‌ها را در این مقاله به شما معرفی کردیم. هر یک از آنها را می‌توانید از داروخانه آنلاین مثبت سبز تهیه نمایید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
draghamohammadpour.com
draghamohammadpour.com

اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه راهنماییم کنید؟