آیا می‌دانید عوارض شربت برون کلد چیست؟

2.4/5 - (7 امتیاز)
شربت برون کلد منشا کاملا گیاهی داشته و برای درمان بیماری‎‌هایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا و یا حتی کرونا کاربرد دارد. این شربت را هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند مورد استفاده قرار دهند. عصاره نعنا فلفلی، رازیانه، فلفل دلمه، زنجبیل و میخک از ترکیبات موجود در این شربت است.
عوارض شربت برون کلد چیست؟

با فرارسیدن فصل سرما حدودا هر فرد تقریبا یک‌بار سرماخوردگی را تجربه می‌کند. البته در موارد شدیدتر ممکن است درگیر آنفولانزا نیز شوید. عامل ایجاد سرماخوردگی و آنفولانزا، ویروس‌ها هستند. بهتر است بدانید که هر دوی این بیماری‌ها مسری بوده و فرد مبتلا باید رعایت نکات بهداشتی را بکند. اگر در طول سال به تکرار سرما می‌خورید و یا درگیر آنفولانزا می‌شوید، حتما سیستم ایمنی بدنتان ضعیف است. جالب است بدانید که برخلاف اکثر بیماری‌ها، سرماخوردگی و آنفولانزا داروی اختصاصی ندارند و تنها برخی از داروها و یا حتی گیاهان در کنترل علائم آن‌ها نقش حیاتی دارند. شربت برون کلد از جمله داروهای گیاهی موثر در کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا محسوب می‌شود. این شربت با منشا گیاهی خود سیستم ایمنی فرد را تقویت می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که عوارض شربت برون کلد چیست؟ تا پایان این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز با ما همراه باشید.

درمان سرما خوردگی با داروی گیاهی

ایران از دیرباز مهد گیاهان دارویی بوده است. طبیعت با سخاوت برای درمان هر دردی گیاهی را به ما ارزانی داشته است. تقریبا بیشتر مردم جهان برای درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و یا آنفولانزا، از گیاهان دارویی استفاده کرده‌اند. طول درمان با مصرف گیاهان دارویی شاید کمی طولانی باشد، اما عوارض داروهای شیمیایی را ندارد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم پزشکی و داروسازی ما عصاره تقطیرشده گیاهان را به‌عنوان شربت‌های گیاهی داریم که اثرگذاری آن‌ها را در درمان بیماری‌ها چند برابر می‌کند.

شاید علت اصلی ایجاد سرماخوردگی و آنفولانزا ویروس‌ها باشند، اما باید بدانید که در هر دو بیماری احتمال بروز عفونت‌های باکتریایی دستگاه تنفسی بسیار زیاد است. بعضی از گیاهان با قدرت شگرف خود به‌راحتی با عفونت‌های دستگاه تنفسی می‌جنگند و علائمی مانند سرفه، عفونت دستگاه تنفسی و تنگی نفس را از بین می‌برند. شربت برون کلد یکی از داروهای گیاهی برای درمان سرما خوردگی است که ما در این مقاله به اطلاعاتی در مورد آن و اینکه فواید و عوارض شربت برون کلد چیست؟ می‌پردازیم.

برای خرید داروی سرماخوردگی و آنفولانزا کلیک کرده و وارد داروخانه آنلاین مثبت سبز شوید.

دلایل ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا

سرماخوردگی و آنفلوانزا شایع‌ترین بیماری‌ها در انسان است. همه‌ساله تعداد زیادی از افراد در جهان درگیر این دو بیماری می‌شوند. دلایل ایجاد هردو آن‌ها ویروس‌های متفاوت هستند. اما تفاوت اصلی بین سرماخوردگی و آنفولانزا در این است که معمولا علائم آنفولانزا بسیار شدیدتر است.

 بهتر است بدانید که همه‌ساله تعداد زیادی از مردم جهان به دلیل ابتلا به آنفولانزا می‌میرند. اگر می‌خواهید بدانید که چرا سرما می‌خورید باید بگوییم که ویروس‌ها در همه‌جا وجود دارند، کافیست شرایط محیطی و آب و هوایی برای فعال شدن آن‌ها فراهم شود تا افراد را مبتلا کند. البته سرماخوردگی و آنفولانزا با رعایت نکردن بهداشت فردی فرد مبتلا به افراد دیگر انتقال پیدا می‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که به‌راحتی و یا مکررا به سرماخوردگی و آنفولانزا دچار می‌شویم، ضعف سیستم ایمنی بدنمان است. با تقویت سیستم ایمنی و رعایت بهداشت فردی می‌توانید خود را تا حد زیادی مصون کنید. پیش از پرداختن به شربت برون کلد و اینکه عوارض شربت برون کلد چیست؟ ابتدا روش‌های درمان سرماخوردگی را بیان خواهیم کرد.

  سرماخوردگی و آنفولانزا

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

شاید برایتان کمی عجیب باشد که بدانید درمانی برای آنفولانزا و سرماخوردگی وجود ندارد. البته تعجب نکنید که پزشکتان داروهای مختلفی برایتان تجویز می‌کند. داروهای مختلف موجود در داروخانه‌ها برای کم کردن علائمی مانند تب، بدن‌درد، سرفه و یا آبریزش هستند. بهترین درمان برای هر دوی آن‌ها تا زمانی که به عفونت‌های تنفسی نرسیده‌اند، استراحت و مصرف مایعات گرم زیاد است. البته برای کاهش علائم، می‌توان از داروهای خانگی مانند استنشاق بخار، غذاهای مغذی مانند سوپ مرغ، گرم نگه‌داشتن خود و مصرف گیاهان دارویی استفاده کرد.

شربت برون کلد چیست؟

در این بخش قرار است شربت برون کلد را معرفی کنیم و بعد از آن به این موضوع که عوارض شربت برون کلد چیست؟ اشاره نماییم. شربت برون کلد در حقیقت از جمله شربت‌هایی است که برای کمک به رفع علائم ایجادشده در سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف می‌شود. این شربت منشا کاملا گیاهی دارد. شربت برون کلد حاوی سه ماده فعال به نام‌های منتول، آنیزید و کپسکیوم است که برای تسکین علائمی مانند گلودرد، سرفه و بسیاری از علائم دیگر موثر عمل می‌کنند. در حقیقت منتول خاصیت خنک‌کننده دارد و معمولا به‌عنوان یک مکمل برای تسکین علائم رایج سرماخوردگی مانند گلودرد، تب و درد عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنیزید معمولا برای پاک کردن احتقان بینی و تسکین گلودرد و سرفه استفاده می‌شود.

عوارض شربت برون کلد چیست؟

حتما مانند داروهای دیگر نگران عوارض شربت برون کلد هستید. اگر می‌خواهید بدانید که عوارض شربت برون کلد چیست؟ باید بگوییم که تاکنون عوارض خاصی ناشی از مصرف شربت برون کلد گزارش نشده است. اما به یک نکته باید دقت کنید که این شربت منشا گیاهی دارد. اگر شما از جمله افرادی هستید که به برخی گیاهان حساسیت دارید، پس حتما قبل از آغاز مصرف این شربت با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است بعضی افراد با مصرف شربت برون کلد دچار عوارض آلرژیکی خاصی شوند. در صورت بروز هرگونه عوارض آلرژیک مصرف را قطع کرده و بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. البته به‌طورکلی این دارو با منشا خاص گیاهی خود عوارض داروهای شیمیایی را ندارد.

  شربت برون کلد

  خرید شربت برون کلد

فواید مصرف شربت برون کلد چیست؟

پس از اینکه بیان کردیم عوارض شربت برون کلد چیست؟ حالا خوب است با فواید آن هم آشنا شوید. همان‌طور که اشاره کردیم، شربت برون کلد با منشا گیاهی خاص خود بسیاری از علائم آزاردهنده سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا را از بین می‌برد. بهتر است برای بررسی فواید مصرف شربت برون کلد، به گیاهان تشکیل‌دهنده آن دقت کنیم.

  1. نعنا فلفلی: نعنا فلفلی گیاهی معطر است که خواص ضد باکتریایی دارد. این خاصیت ضد باکتریایی آن باعث شده تا در درمان تب، سرفه، تهوع و درد بدن در سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مؤثر باشد. این گیاه با افزایش انرژی بدن بی‌حالی را در این بیماری‌ها از بین می‌برد.
  2. روغن رازیانه: روغن رازیانه سرشار از پتاسیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین K و فولات، آهن، کلسیم، مس، روی و سلنیوم است. این روغن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. در کنار تمام خواص بی‌نظیرش، در تسکین سرفه‌های مزمن بسیار مؤثر عمل می‌کند.
  3. زنجبیل: زنجبیل یک ضدالتهاب طبیعی است. زنجبیل منبع اصلی دکونژستانت بوده که برخی مشکلات تنفس را در سرماخوردگی و آنفولانزا از بین می‌برد. همچنین عطسه‌ها و آبریزش بینی همراه با آلرژی را کاهش دهد.
  4. گل میخک: اوژونول ماده اصلی میخک محسوب می‌شود که یک ضدعفونی‌کننده و البته آرام‌بخش طبیعی است. این گیاه حالت تهوع و استفراغ را برطرف می‌کند. در رفع علائمی مانند تب، درد، تنگی نفس و اسهال مؤثر است.

نحوه مصرف شربت برون کلد چگونه است؟

برای اینکه در پاسخ به سوال عوارض شربت برون کلد چیست؟ بگوییم عوارض خاصی بیمار را تهدید نمی‌کند باید نکاتی نیز در مصرف رعایت شود. در مورد نحوه مصرف شربت برون کلد باید بگوییم که می‌توانید قبل و یا بعد از غذا این شربت را مصرف کنید. اگر یک وعده مصرف دارو را فراموش کردید، وعده بعدی را دو برابر نکنید. دوز مصرف را حتما از پزشک خود بپرسید چون ممکن است در هر فرد دوز مصرف کمی متفاوت باشد. اما به‌طورکلی دوز مصرف را می‌توان این‌چنین بیان کرد:

  • کودکان 6 تا 12 سال: روزانه 1 یا 2 مرتبه و در هر بار 5 میلی‌لیتر مصرف شود.
  • بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال: به‌طور تقریبی روزانه 2 یا 3 مرتبه و در هر بار 5 میلی‌لیتر مصرف شود.( این میزان ممکن است در هر فرد با توجه به نظر پزشک تفاوت داشته باشد)

دقت کنید که میزان توصیه‌شده را بدون مشورت پزشک افزایش ندهید. اگر بدون تجویز پزشک این دارو را مصرف می‌کنید، حتما راهنمای مصرف دارو در داخل جعبه را مطالعه کنید.

تداخل دارویی شربت برون کلد

به طور کلی داروهای سرماخوردگی و شربت‌های ضد سرفه ممکن است حاوی پاراستامول یا استامینوفن و ایبوپروفن باشند. بنابراین اگر جداگانه ایبوپروفن و استامینوفن استفاده می‌کنید، همزمان نباید این داروها را مورد استفاده قرار دهید. به طور کلی قبل از شروع به مصرف شربت برون کلد، پزشک را در جریان هر داروی دیگری که استفاده می‌نمایید قرار دهید تا از عوارض جانبی پیشگیری شود.

سخن پایانی

آنفولانزا و سرماخوردگی از شایع‌ترین بیماری‌های مردم سراسر جهان محسوب می‌شوند. عامل ابتلا به این بیماری‌ها ویروس‌ها هستند. برای مصونیت در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا باید سیستم ایمنی بدن خود را قوی کنید، چراکه دارو و یا درمان خاصی برای آن‌ها وجود ندارد. گیاهان دارویی می‌توانند در کم کردن علائم آن‌ها مانند سرفه، آبریزش چشم و بینی، بدن‌درد، تب و غیره بسیار مؤثر باشند. شربت برون کلد با دارا بودن عصاره گیاهان مختلف تأثیر چشمگیری در تسکین و کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا دارد. اگر می‌پرسید که عوارض شربت برون کلد چیست؟ باید بگوییم که اگر به گیاهان تشکیل‌دهنده آن حساسیت نداشته باشید، مصرف آن عوارض خاصی به دنبال ندارد. بهتر است قبل از مصرف این دارو حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب مرتبط
برچسب: سلامت بدن
بحث و تبادل نظر
guest

43 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد

من خارش شدید در بدنم رخ داده! ممکن هست بخاطر این دارو باشه؟

دکتر حامد دادالهی
دکتر حامد دادالهی
پاسخ به  محمد

سلام
به خاطر شربت برون کلد نیست احتمالا به خاطره حساسیت فصلی هست که باید قرص هیدروکسی زین 10 یا 25 مصرق کنید
با تشکر

مدانلو
مدانلو

سلام؛آیا داروی برون کلد با استامینوفن تداخل دارویی دارد؟

کارن
کارن
پاسخ به  مدانلو

سلام من داروی برون کلد و استامینوفن رو برای پسرم میدادم که حالا تمام بدنش دون دون قرمز شده و خارش داره یعنی به خاطر تداخل دارویی بوده.؟

دکتر اکرم کرامتی
دکتر اکرم کرامتی
پاسخ به  کارن

سلام کاربر گرامی
تداخل ندارد میتونه به شربت حساسیت داشته باشه
سپاس از همراهی شما

دانش
دانش

با سلام .شربت برون کلد برای بیمار سرطانی سینه یا برای کسی که ندول در ریه دیده شده مفید هست؟ یا نباید مصرف کنند؟ لطفا برای هر کدام جداگانه بفرمایین میتونن مصرف کنن یا نه؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  دانش

سلام کاربر گرامی
بعید است مشکلی داشته باشد اما حتما با پزشک معالج مشورت شود تا براساس شرایط بیمار و داروهای مصرفی تصمیم گیری انجام شود.
سپاس از همراهی شما

نظری
نظری

سلام من دخترم ۵ سالشه خیلی سرفه می‌کرد یه قاشق چای خوری بهش دادم نمیدونستم زیر ۶سال نباید داد مشکلی پیش میاد

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  نظری

سلام کاربر گرامی
مشکلی پیش نمی آید در کل بهتر است از 6 سالگی به بعد از برون کلد استفاده شود.
سپاس از همراهی شما

Amiradeli
Amiradeli

سلام من ۷ ماه پیش تصادف کردم سرم آسیب دیده خنجره ام کارنمیکنه صدام در نمیاد دکتر رفتم این شربت را برام داده