بهترین مواد غذایی در درمان کم خونی کدام است؟

امتیاز دهید

از بهترین مواد غذایی در درمان کم خونی بادام زمینی، انار، عسل، خرما، نان سبوس دار و سیب می باشد که همگی توانایی جبران کمبود گلبول های قرمز را در بدن دارا می باشند. زنان، دختران جوان، کهنسالان و کودکان در سن رشد، همگی جز افرادی هستند که باید حتما در مواد غذایی خود مقدار […]

بهترین مواد غذایی در درمان کم خونی کدام است؟

از بهترین مواد غذایی در درمان کم خونی بادام زمینی، انار، عسل، خرما، نان سبوس دار و سیب می باشد که همگی توانایی جبران کمبود گلبول های قرمز را در بدن دارا می باشند.

زنان، دختران جوان، کهنسالان و کودکان در سن رشد، همگی جز افرادی هستند که باید حتما در مواد غذایی خود مقدار قابل توجهی آهن جهت پیشگیری و درمان کم خونی مصرف کنند. در درمان کم خونی، تمامی مواد غذایی حاوی آهن، ویتامین B ,C بسیار موثر و مفید می باشد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

مواد غذایی حاوی آهن

آهن در تولید هموگلوبین یا همان پروتئینی که حامل اکسیژن می باشد، نقش دارد. در این میان وجود آهن که در گوشت قرمز و جگر وجود دارد برای بدن ضروری است البته باید در مصرف منابع آهن هم توجه کرد که برخی منابع مانند کلسترول خون را افزایش می دهند.

مواد غذایی حاوی ویتامین B

برای تامین ویتامین B مورد نیاز جهت درمان کم خونی می توان از مصرف روزانه سبزیجات برگ سبز، آب پرتقال یا گردو بهره برد.

مواد غذایی حاوی ویتامین C

تمام مرکبات، سیب زمینی، گوجه فرنگی و… حاوی مقادیر زیاد ویتامین C می باشد. توصیه می گردد حتما مکمل های حاوی آهن و حتی خوراکی های این گروه غذایی را با ویتامین C نوش جان کنید تا جذب آهن را حداکثری گرداند. بررسی های متعددی نشان داده است وقتی ویتامین C همراه با مواد غذایی غنی از فیتات ها مانند اسفناج مصرف می شود میزان جذب آهن بالا می رود.

نکته مهم

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که زنان زیر 50 سال روزانه به 18 میلی گرم، زنان بالای 51 سال و مردان بالغ به 8 میلی گرم آهن در روز نیاز دارند. 90 گرم گوشت گاو، 3.6 میلی گرم آهن دارد در حالی که یک واحد حبوبات کامل 10 میلی گرم آهن دارد. با این وجود آهن حیوانی راحت تر از آهن گیاهی جذب بدن می شود.

پیشنهاد سبز

از آنجایی که رعایت رژیم غذایی مناسب جهت درمان کم خونی گاها سخت می باشد، ما به شما مصرف مکمل های رفع کم خونی را زیر نظر پزشک توصیه می کنیم.

مطالب مرتبط
دسته بندی: کم خونی
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها